Smitaren 17/5 (Norges Nationaldag)

Idag så har jag haft ett stort projekt, jag har vänt på min bokhylla!
Och ni som läser det här gissar jag ni tänker att det är väl ingen stor grej som man kan skriva om på bloggen. Men den här bokhyllan är enorm, eller ja det beror ju på vad man kallar enormt! :P
Iaf så är den här ca. 2.5 meter hög, 4.5 meter bred och rymmer 500 böcker....minst (jag överdriver) !
För det första: För att kunna flytta den så måste man först plocka ut alla böcker.
För det andra: Om men ska kunna snörra en hylla 180 grader måste man ha en ledig radie på 4.5 meter, och det här man inte när man lagt 500 böcker på golvet!
För det tredje: Man ska också orka ta tillbaka böckerna! Men om man heter Jakob, (och jag som är en person som gillar att smita från jobb) så får man andra att börja jobba med det, sen smiter man iväg!

Jag smet till "SMU Trim" ! Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det är typ ett gäng som brukar spela lite innebandy på lördagar.
Idag så stog jag i mål! Fick en blånagel, några brännsår och så fick jag ha det jätte kul! :)

När jag kom hem så åt jag pasta och köttbullar och till efterrätt så åt jag en delikat äppelpaj samtidigt som jag såg på "Dubbel O Seven Thunderball 1965".
Och nu sitter jag här framför min HP laptop, bloggar och lysnar på radion. "Daddy cool" spelas nu!

Nu kom mamma in på mittt rum och började prata om att hon hade bytt gardiner i mitt fönster. Jag antar att det beror på att hon vill ha min uppmärksamhet från datorn så hon kan få mig att gå och lägga mig! Men jag läste upp lite från min blogg, då började hon skratta lite, sen gick hon ut till slut!  
Fast gardinerna var faktiskt ganska snygga! :)  
Imorgon så ska "16+" hålla i ett barnmöte, jag ska vara med och slå på en trumma lite! Och jag ska vara dör redan halv nio-tio någon gång så jag måste gå och lägga mig nu så jag orkar upp.

Godnatt / smitaren 

Kommentarer
Postat av: Kárin

Det var ju kul att du gillade gardinerna!
Trevlig blogg!!
Mor

2008-05-18 @ 20:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0