Skoltrött? De ä jag! 12/5

Sitter här vid datorn och oroar mig för kommande vecka, vilken ser ut så här;

Imorgon(Tisdag) har jag orientering på morgonen, vilket jag har mycket höga krav på mig för jag sprang MVG banan förra året och klarade den ( det var niornas MVG bana) och nu förväntas jag att klara det i år med. Otränad som man är så känns det ganska jobbigt :/
Jag ska även hinna handla saft tills imorgon, och det ska jag göra innan skolan börjar.
Och den meningen lät välldigt konstigt när jag läste den för mig själv, för det jag menar är att hela skolan ska på en vårkonsert imorgon förutom vår klass för vi ska ha en "kurs" med några gamlingar och se på film : ( Det innebär att jag kommer missa världens bästa grej som bara händer var 3:e eller var 4:e år.
Men jag är ju i världens bästa 9A-klass så vi krävde att vi skulle få någon tillbaka, så efter  mycket tjat fick vi till sist ledigt från en lektion för att fika.
Men då tillbaka till saften, eftersom vår lärare är så smart så kommer hon på att alla kan ta med sig en varsin grej. ch jag som är så snabb och duktig i skolan är snabb att räcka upp handen och säga att jag kan fixa saft. Visst det är ingen promlem att göra det förutom att jag har glömt det nu och ingen affär i lilla Insjön öppnar före kl 9, vilket gör det ganska omöjligt att skaffa fram saft!

Ja, sen kommer ju Onsdagen! Då ska jag stå i Cafeterian i skolan, visserligen är det bra att slippa att antal lektionar men jag missar slöjden som jag nu bara har 2 lektioner kvar att kunna höja mig och jag är inte i närheten av att vara färdig.
Senare på dagen ommer jag nog också ha utvecklingssamtal med mamma och pappa. Och jag har ingen aning vad lärarna sagt om mig så därför vet jag inte om jag ska oroa mig eller inte. Jag har dessutom fått två prickar förra vecka :/

Torsdag händer det inget speciellt förutom att jag har två idrottslektioner, på en är jag förväntad att hålla i ett MVG motionspass och på den andra lektionen kommer jag ha orientering igen!

Fredag ska jag laga en "festmåltid" i hemkunskapen. Man skulle ha planerat den för ett antal veckor sen och jag har inte börjat ( för er som inte förstår det så är det inte så bra)!
Hemkunskapen är på morgonen! Så efter att ha fått en utskällning där så ska jag gå vidare derrekt mot SO lektionen där jag kommer ha Hi-prov. 

Detta känns inge vidare som ni kanske förstår. Ni får helt enkelt hålla tummarna och hoppas att jag lyckas bra!
Nu är klockan 22.40 och jag ska sova, så: 
- "Godnatt! " 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jakob du kmr klara det Galant!
Jag saknar dig Jakobish hoppas vi ses typ Snart :)
I will pray for you :)

2008-05-13 @ 17:38:02
URL: http://mattahari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0