Words Of The Year!...eller...

Jaha då hade dena vecka också fått sin inledning :D
Började imorse med "Boll och ledarskap" på elevens val lektionen, det var riktigt kul! Det vi gjorde var att vi spelade korgboll. Det kallas såklart "Basket" för oss moderna människor. För er som inte vet så uppfanns det av James Naismith från Kanada 1891. Den första planen bestog av två stycken trälådor, men efter hand upptäckte utövarna fördelen med att ha hål i botten på korgen och slippa klättra upp för att hämta bollen varje gång det blev mål. :-D

Haha vilken icke viktig information va!?
Det är faktiskt inte det ända ointressanta som jag har läst mig idag. På Svenskan så har vår lärare bestämmt men oss att vi ska lära oss fem jätte konstiga ord varje vecka, så i ett litet nyck har jag fått åliggning att ockult nog med panorama vy berätta om dessa faciliteta ord;

- Nyck         = Infall
- Åliggande  = Skylldighet
- Panorama  = Vidsträckt utsikt
- Faciliteter  = Bekvämligheter
- Ockult        = Övernaturligt

Fast jag måste nog anse att det är inte helt dåligt att lära sig massa konstiga ord, även om det dock känns ganska nördigt! Fäst man kanske redan är nördstämplad eftersom man går NS, Jag tycker det är rätt illa att det faktiskt fungerar så! Men men det är inget lilla jag jag kan göra åt.... Jo det kan jag, jag kan t.ex skriva " Behandla andra som du själv vill bli behandlad"! Hmmm vad kan jag mena med det?
Att jag skrev det "kanske" berodde på att jag läste ett häfte om romer, men iaf så tycker jag att det är värt att tänka på!!!

Godnatt godnatt, nu ska jag sova! Eller iaf försöka...så hade bra och kram på er alla som vill ha en kram och bara godnatt till er som inte vill det!!! ;D 



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag vill ha många kramar!

2008-09-16 @ 22:32:58
URL: http://mattahari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0