In My Heart 4 Ever!

Idag var det sista dagen i skolan ( förutom avslutning imorgon )! Det är 13 timmar till vi går ut ur kyrkan! Endel kommer gå ut gråtande, endel ledsna innombords, endel kommer säkert även inte bry sig. Men hur som helst så kommer alla gå ut skolan med ett stort paket med kunskap och ett ännu större paket med rutin om hur livet kommer vara i framtiden alla har kanske inte en så stor aning om vad man kommer göra i framtiden, men det spelar ingen roll för med den possetiva energin som finns i våran skola kommer alla föra med sig i livet och lyckas bra! 

Jag kan inte fatta att jag har plågats i nio år på den där lilla skolan i lilla Insjön :/ Att räkna verenda liten timme som jag spenderat där skulle resultera i mer än mitt halva liv, hur har jag stått ut? Men det konstiga är att jag kommer sakna det!
Jag kommer sakna allt prat på lektionen av tjejerna, lika snabbt som en blixt slår ner i backen så han de sprida ryktet till alla tjejkompisar utan att någon lärare eller någon kille märkte någonting.

Jag kommer sakna lukten av maten som man kände från skolmatsalen när man gick till den västra delen av skolan, genom att göra det kunde man alltid förutspå vad man skulle få för lunch :P

Jag kommer sakna alla lärare som har plågats med oss i alla dessa år utan att ge upp en enda gång. Jag mötte faktiskt min första lärare på byn, Ulla-Britt, för inte så länge sedan.
Det är helt sjukt att det var så länge sen jag började förskolan! Men jag kommer ihåg en gång när vi hade massage och efteråt skulle vi äta mellis. Men då var det två stycken som somnade så sött bredvid varandra och vi märkte inte det förrens vi kom tillbaka :D

Jag kommer sakna alla underbara klasskompisar som jag har gått med i två år. Ni är verkligen världens bästa klass! Alla gånger som ni inte har förstått, alla gånger ni har skrattat, alla gånger vi har grälat så har alla ändå kommit tillbaka och blivit kompisar igen.
Ett bra exempel var idag på "Utsparken", då vi tävlade mot de andra klasserna så var det lätt vi som vann ! I alla fall "Bästa Gemenskaps priset"! Och jag måste även nämna klassresan, det var riktigt kul på alla sätt!   
Tack för dom här åren <3
Kommer sakna er ALLA, på ett eller annat sätt :´(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan bara säga tack detsamma Jakob. Jag håller med dig och känner igen mig i nästan varenda ord du skriver. Vi kommer alltid att vara 9a!

2008-06-14 @ 17:01:21
URL: http://rrebeckablomqvist.blogg.se/
Postat av: johanna :)

åhh, jag vet hur det är! fattar knappt att man itne kommer komma tillbaka till den gamla skolan, klassen och lärarna!

2008-06-15 @ 14:27:23
URL: http://johannaalittlebitwallinder.blogg.se/
Postat av: Hulda

aww, du har haft en superduper klass :) jag skulle inte kunna uttrycka mig bättre än du gjorde nu, att sluta nian det är underbart men samtidigt bedrövligt..

2008-06-18 @ 19:35:00
URL: http://thepinkbird.blogg.se/
Postat av: portis

Vad bra du skriver Jakob! Väldigt proffsigt! Du och jag skriver på ungefär samma sätt. Fint skrivet dessutom! Jag kände precis likadant. Kramar från Portis!

2008-06-28 @ 23:32:38
URL: http://fisoa.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0