Sweet one

Hello allahopa, idag så far det den fjärde dagen på gymnasiet och jag stortrivs...eller ja jag trivs iaf! :P
   I måndags var det äntligen dags för att börja, jag gick upp runt klockan 7.00 Eller jag vaknade iaf då och jag gjorde mig färdig för att gå till bussen.
När jag var på väg mot busstationen så kommer bussen och jag får springa ikapp bussen samtidigt som jag vinkar in den till busstationen. Jag kliver på och det första jag får se är en gammal gubbe som ger mig en rejäl utskällning för att komma sent första dagen.
"Dags att ställa om väckarklockan grabben", var det enda som jag hörde att han sa innan jag gick och satt mig ...pinsamt, att nästan missa bussen första dagen.
När jag kommer fram till skolan så är det 20 min kvar till den tiden som vi igentligen skulle vara där, men jag satt mig ner och väntade.
När det är fem min kvar innan vi börjar så har det kommit lite folk till skolgången men trotts att rektorn på skolan står och pratar i mick ock säger att de ska flytta in i mitten. Men dock, igen vågade att flytta in i mitten. Detta höll på i följande 5 minuter och var mycket roligt att kolla på! :P Tänk att man kan vara så blyg första året på gymnasiet. :D
När jag mötte Sara (minsyster) senare på dagen så frågade hon om det gick bra att åka buss till skolan. Och jag berättade vad som hände och då sa hon att den bussen jag åkte var en buss som gick tidare på schemat, vilket betyder att jag inte var sen utan att jag var för tidig och var i mycket god tid. Så jag fick en utskällning helt i onödan :/
   På tisdagen så gick alla NS:are till Solvi och spelade vollyboll, kubb och hade lite namnlekar mm. Sedan efter ett tag gick vi tillbaka till skolan och lekta ännu mer lekar :P
   Onsdags så hade vi våra första lektioner. En samhällslektion där vi läste om hur man påverkas om omgivningen och på de två Naturvetenskaps lektionerna fick vi vår första läxa. I det som vi kallar på grundskolan BIOLOGI. "Hur får man rörelse i mitokondrier men hjälp av jäst och en ballong och en bägare?"  Om det är någon som råkar veta det så får ni gärna hjälpa mig! Tack.
   Idag så gick jag upp jätte tidigt hela kl. 6...ooo jag vet jätte tidigt! Men jag kom upp iaf. Imorgon har jag faktiskt turen att få sovmorgon, feting gött!!
Så nu drar jag för att utnyttja den extra tid jag kan vara uppe och fortfarande kunna vakna imorgon bitti!
Baj, baj, kram, kram, natti, natti, see y all :P


Kommentarer
Postat av: Hulda

Ahh vilken otur med busschaffisen :/ Men nu vet du att det var fel buss iaf och slipper stressa nasta gang :)

Du verkar ha det jattebra, och ta hand om mexikanaren fran mig, det ar inte latt att vara ny och fa dig som kompis ar det basta han kan fa.

Take care brohaa, kram pa dig!

2008-08-28 @ 19:01:10
URL: http://thepinkbird.blogg.se/
Postat av: johanna :)

va roligt att du trivs! vad är det du går? pendlar du också nu eller? kram

2008-08-28 @ 21:58:53
URL: http://johannaalittlebitwallinder.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Svenska skolan så seriös ;)

Hoppas resten av året också blir super :)

Kram

2008-09-02 @ 02:05:09
URL: http://mattahari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0